måndag, mars 08, 2010

KATTastrof

...eller någonting liknande.

Tarzan bet mig igår, när han blev skrämd och hade ont. Inte hela världen, blodet rann men jag tvättade noga med jodopax och tänkte inte mer på det.

Så vaknade jag i morse, och insåg att Tarzan visst gett mig ett fiiint minne av honom i alla fall. Handen såg ut som en diskhandske fylld med vatten, jättesvullen alltså, och det gjorde hysteriskt ont. Ringde vc och fick akuttid, 20min efter samtalet för det lät tydligen allvarligt.

Det såg väl inte allt för bra ut tyckte samtliga doktorer som studerade min hand, och de tvekade lite ang hurvida det var sjukhuset direkt eller inte som gällde. Men så fick kag iaf åka hem, men order att hålla handen helt stilla i högläge (mitella) och vila mig. (lätt att säga!) har fått stark och förbenat dyr antibiotika, och så återbesök kl 9 i morgon bitti. Är inte handen tydligt bättre bli det inläggning och intravenös antibiotika.

Helt sjukt, hur kan ett litet kattbett bli så här allvarligt!? jag har verkligen jätteont, tror det har svullnat mer men vågar inte ta av bandaget och kolla,,, men måste ju ikväll när jag ska duscha så... =/ jag har fått nog av sjukhus, ngt sånt här vill jag inte ligga inne för!!!

Man blir verkligen jättehandikappad med en hand. Laga middag (det blev korv och makaroner, =)), bädda sängen, fodra djur, ta på och av Dimma täcke. knäppa mina egna byxor och ta på strumpor och bh, denna dagen har varit en prövning! Och köra bil till vc, tur att jag har en automat...

Jag är lite yr och illamående och så, av infektionen eller medecinen, jag vet inte vilket. Helst vill jag lägga mig och sova, men det kan jag glömma. Måste ha antibiotika i natt (runt 23-24) och måste äta ett hyfsat mål samtidigt, och då kan jag inte ha sovit för då får jag inget i mig vet jag... Åh, jag tycker så synd om mig själv!! det ska vara jag till något sånt här alltså!!!

4 kommentarer:

Madelene sa...

Jag tycker också synd om dig. Inte nog med att du får ta bort en av dina bästa vänner, nu ska du behöva ha ont och må ännu sämre också.
Hoppas handen blir bättre till imorgon så du slipper åka till sjukhuset. Kramar från oss alla!

lilian sa...

KRÄV

att dom tar en odling i morgon!!!

så du inte får fel penicillin/antibiotika. Man kan inte vara säker på, att "bredspektrum" tar allt?
kram ma & Lennart

Frun sa...

Men stackare då hoppas att du slipper sjukhuset, men är man handikappad så måste man förstås få hjälp av sin familj.
Synd var det ju oxå på katten men urinsten är allvarligt för en katt och det kan dessutom komma tillbaka.
Alltid jobbigt att mista en kompis..

Linda Färnevik sa...

iom att infektinen debuterade väldigt väldigt fort , så kan det egentligen bara vara pastruella tydligen. men de valde ändå att sätta in Spektramox som tar såväl pasteurella som stafylokocker, streptokocker och många anaeroba bakterier... så det ska nog vara rätt mamma... men vi får se vad de säger idag!