måndag, december 01, 2008

En revolution inom tandhygienen...

Nu ska jag erkänna en sak för er... Jag har aldrig i mitt snart 25-åriga liv använt tandtråd. Min ringa tandtrådserfarenhet innefattar enbart ett par besök hos tandhygienisten i tonåren, där grov tandtråd slets ner mellan tänderna av en sköterska med taskig andedrät, och skar upp tandköttet så det blödde (det var i alla fall så jag upplevde det då =/)

Så för ett par veckor sedan så köpte jag min första tandtråd efter att ha disskuterat fenomenets vara eller icke vara med Nina (http://styggalillaloppan.blogspot.com/) som hävdade att det är ngt man lätt blir beroende av att använda. Tandtråden har stått där på hyllan och hånlett åt mig, men så tog jag mod till mig och provade.

Jaha, piece of cake. Det var väl inga problem? Här har jag gått och varit rädd för tandtråd i 10 år helt i onödan. Inte var det krångligt, inte blödde det. Munnen kändes bara jäkligt ren och fräsch efteråt. Jag kan nog också bli beroende av att använda tandtråd. =) En revolution för min munhälsa, helt enkelt!

Inga kommentarer: