tisdag, december 02, 2008

Vitt vitt vitt

Oj vad det snöar! Helt vitt ute, och det enda jag kan tänka på är att jag vill ut och åka släde med bjällerklang! Undra om det kommer kyla på så det blir möjligt, eller om allt det vita snart är slask... Måste nog studera väderraporterna lite!









Idag har gotlandshönsen som nu är 3 månader skiljts från sin ömma moder. Hon "mammade" dem fortfarande för fullt och försökte få dem att sova under henne på golvet istället för på pinnen vilket inte alltid lyckades, men jag tyckte allt det var dax för henne attåtergå till det normala igen. Jag vill ju ha ÄGG! =)
Passade på att fota ungdomarna som verkligen växer så det knakar. De är ungefär dubbelt så stora som appenzellertupparna i samma ålder. Här har ni hela ligan med 4 tuppar och 3 hönor. Visst är de fina!? (men... de kunde ju varit lite fler av kvinnligt kön förstås!

4 kommentarer:

Nina sa...

Gapflabb gällande tandtråden....
du är bara ´för härlig !!!

Anonym sa...

Snön har vräkt ner här hela dagen med, men jag har hört att det ska regna bort i natt :-(

Anonym sa...

Åh vad fint med all snö, hoppas den ligger kvar. Och hoppas något kommer upp till dalarna med. Här är det bara regn. /Malin

Nina sa...

tjoho nåt att hämta hos mig ....