lördag, december 13, 2008

Klagomål på snöröjningen

Att folk klagar på snöröjningen så här års är ju mer regel än undantag, och så gör också jag. Men åt andra hållet! Måste de överdriva? Här ska jag ut och åka släde, och så har de plogat så hårt att gruset kommer upp i mitten av vägen, OCH dessutom grusat ordentligt på övriga ytor. Besvikelsen var total! Ingen slädåkning för oss inte...
I övrigt har jag passat på att bygga klart burarna i hönshuset så de nu kan inhysa fjädrar vid behov, och jag tycker det blev riktigt bra!

Nytt på bakfronten är Finska Julstjärnor- Joulutorttu! Spännande bakverk, jättegoda! Vissa blev väl mindre vackra men när jag väl fått in snitsen på vikningen så!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag håller med dig, det känns verkligen överdrivet och onödigt att sanda och grusa vägarna. Jag har ingen släde, men jag älskar att åka spark :-D
Nästa häst jag skaffar mig ska vara körbar. Absolut !
Ha en fin advent !
/malin

Koola Viola sa...

Samma här, när det snöat så måste man fort som attan ut på vägarna i skogen innan alla hunnit ploga, och galoppera som en galning :o)
Det jag inte begriper är hur alla markägare hinner ploga så snabbt, redan till dagen efter eller så (jag pratar om skogsvägarna med gräs i mitten) medan när vi bodde inne i stan kunde det ta evigheters evigheter innan de mindre villa-vägarna var plogade. Hmm..?