torsdag, december 25, 2008

Nya tag

Efter närmare en veckas slappande och slöande =) pga vinterkräksjukan kändes det i ryggen att det var dax att ta nya tag med promenerandet. På bara några dagar stelnar min rygg och höfter till och jag får ont, ingen höjdare... Rörelse lear upp och efter några dagars regelbundet knatande om 1-1½mil/dag känns det mkt bättre.

Så nu är det fortsatt idogt promenerande som gäller om jag ska kunna hålla kroppen i någorlunda brukligt skick. Nog borde det vara motivation nog att hålla ryggen frisk, men jag vet inte om det räcker... Känns som om jag behöver än mer knuff i baken, ngn som vill fortsätta tävlan med mig kanske?

17113 steg blev det idag, med morgonpromenad, lunchpromenad och så en kvällsrunda samman med hästen. Det tråkiga är att min pannlampa verkar ha gett upp lagom tills garantin gick ut, så vi fick gå i absolut kolmörker och i det närmaste gissa oss vägen fram. Ja ja, det går det också!

5 kommentarer:

Nina sa...

du är bara för duktig ! att du orkar - vad har du för pannlampa ?

kram/N

Linda Färnevik sa...

Tack! =) Det är en sådan med batteri bak, egentligen tänkt för ridning etc. Med hel och halvljus (halogen/led) Men nu är den död... Skull eg behöva både en sådan stark när jag rider, och en lättare, mindre när jag promenerar... Men man kan ju inte ha allt!

Anonym sa...

Sorry.. men jag kommer aldrig upp i dina siffror, du är för flitig för att jag ska våga tävla med dig igen ;-). Men jag tycker det är skönt att höra att du hittat nåt som får dig att må bra!

Skumme sa...

Färnevik: du får lugna dig lite, jag hade ju tänkt lämna över stafettpinnen till vinnaren i samband med prisutdelningen efter den avslutade julutmaningen! klart det måste bli en fortsättning på stegräknandet (=promenaderna)!

Linda Färnevik sa...

BRA IDE Skumme!!! =)