fredag, mars 27, 2009

Örtllanden i mars månad

Oj vad jag längtar efter att mitt örtland ska komma igång igen. Alla smaker, dofter, synintryck... och de fjärilar i massor som liksom jag tycker örter är något av det bästa som finns.

Nu har det röjts upp iaf, det gamla är nedklippt, det tjocka lagret med gamla löv bortkrattat. Och se, därunder är det redan fullt liv! Inte är det mycket för världen ännu, men det kommer! Timjan, isop (som jag visserligen inte använder, men tycker är fin när den blommar) och vinterkyndel har stått till tjänst hela vintern, men nu kommer annat också, gräslök, oregano, mynta av flera slag, dansk körvel, daggkåpa mm mm Vinterkyndeln som stått lika vackert hela vintern, men som knappt setts pga all snö och gamla löv.Malörten. (varför har jag den eg? Jag gör ju inget brännvin! Men den är fin iaf så den blir allt kvar!) Här är fransk dragon på väg upp ur jorden

Inga kommentarer: