söndag, maj 16, 2010

Gaveln

Nu har jag ägnat några dagar åt den där växthusgaveln som jag var missnöjd med. Det blir ungefär som jag hade tänkt mig. =) Nu är det väl egentligen bara dörren kvar, men det får dröja lite, tills jag fått köpt en bit ny plast....

Före(okej, jag hade skurat plasten och börjat måla lite som synes):

Och så efter:

(Jag fick fota utifrån nu, då det var div saker i vägen som förhindrade fotografering innifrån... Men ni ser nog hur det blev med hyllor mm i alla fall!)

Jag har satt upp enkla hyllor där jag nu har div. odlingsrelaterat småplock, just nu känns det iaf praktiskt att ha det så. Kanske blir det annorlunda när jag kommande år förhoppningsvis har mycket plantor som ska få plats, men då är det bara att lyfta ner hyllplanen, och hitta någon annan stans att förvara bråten på. =)

8 kommentarer:

lilian sa...

Åh, så fint och mysigt det blir!!

Där kommer du att trivas

Bord och 2 stolar är inte fel, tänk att sitta där och läsa och mysa!!

Sjömans-Elin sa...

Man kan ju faktiskt inte riktigt tro att det är samma vrak som vi snickrade ihop. Du har gjort ett bra jobb Linda! Grattis till det jättefina växthuset!

nordicharps sa...

Det hade nog varit lättare att bygga ett nytt. Så hade jag sluppit höra alla vrak kommentarer oxå! :-))

Linda Färnevik sa...

=) Det är väl inte du som byggt växthuset Sally, så vrakkommentarerna gäller inte dig! Dock får man väl konstatera, att växthuset inte var byggt för att flyttas, det blev väldigt "vrakigt" och rangligt av att flyttas från sin ursprungsplats...

Hade det blivit till att bygga nytt, så hade det i gengäld inte blivit av i år, eller nästa år heller kanske, så jag är jäkligt glad att jag fick det!!

Anonym sa...

Jag önskar att jag hade lite av din energi :-) Det blir ju jättefint !!

nordicharps sa...

Ser verkligen fram emot att se den i morgon!!

nordicharps sa...

Så mina vänner, jag kan bekräfta att Lindas växthus är PRECIS lika fint i verkligheten som på bild!

Linda Färnevik sa...

=) Tack Sally!