tisdag, mars 27, 2012

Lisa-kanin

När jag kom hem med mina påfåglar, var det ju egentligen en kanin jag skulle hämta. En barnkanin, till Alma. Hennes lille Atjoo försvann förra sommaren och hon har längtat efter en ny. Varje gång vi varit kaninlösa har jag förvisso sagt att "inga mer kaniner", men så blir det aldrig i verkligheten.

Nya keldjuret heter alltså Lisa, och är en 1-årig, svart-vit holländare. Riktigt social, framåt, nyfiken och orädd, och älskar att bli klappad. Perfekt för Alma, som älskar att klappa. =) Förhoppningsvis ska Lisa även lära sig gå i sele och kanske hoppa ett och annat hinder också. Det ska nog gå bra, tror jag!Lisa, (+ en sele och en bok om att ta hand om sin kanin som hon inte fått än, hon fyller ju år om 2 veckor), blir Almas 6-årspresent. En väldigt uppskattad present, vilket kanske syns på bilderna nedan... =)

3 kommentarer:

Mian sa...

Finingar! både Alma och Lisa.

Anonym sa...

Ååå, påminner mig om min egen kanin som jag hade för några år sedan. En riktigt social angorakanin som fick springa lös inne och gjorde ifrån sig på tidningspapper! Det är så fint å se barn och djur som går så bra ihop.
Hälsningar från en som har följt din blogg ett tag och inspireras av det du delar med dig:)

Lisette sa...

Å så fina bilder på lilla gulliga Alma med nya lekkompisen. Jag såg glittret i Almas ögon!!!