torsdag, mars 01, 2012

Odlingarna 1 mars 2012

Har så smått börjat plocka ner pallkragar och skyffla bort den gjord som tinat, grönsaksodlingen ska ju få en makeover i år!I växthuset händer det inte mycket. Min tidiga grönsakssådd (ner tv i bild) har ännu inte börjat titta fram... Men det hade jag väl inte räknat med heller, det har ju faktiskt bara gått en vecka sedan sådd!Innomhus har basilikan kommit upp. Resterande frön låter vänta på sig. Jag har hunnit så lite till också, i ett 30-krukors minidrivhus som jag passade på att unna mig härom dagen... Chilli och tomater. En stor del av fröerna samlade jag in från fjolårets tomater, hoppas att de tar sig bra!

Tack Mian för spännande fröer, och tack Elin för det smarta tipset att skriva etiketter på återvunna kesopaket! Riktigt smart!

3 kommentarer:

Annelie sa...

Ja detta avlånga land, här har vi en meter snö men solen skiner iallafall. Två månader bort innan det syns nån barmark.

nordicharps sa...

Det enda jag gör med mina pallkragar just nu är slänga in träaska och grisbajs :-)
Men min tid kommer så småningom.

Mian sa...

Jag håller tummarna för att det ska gro bra.