lördag, mars 31, 2012

Påfågelgårdsbygge

Nu har några dagar ägnats åt att bygga gård till påfåglarna. Stommen satte vår "dräng" ;-) Kristian upp med viss assistans från mig, och igår nätade jag så gott som hela gården. Idag kom sista metrarna nät upp, och en dörr hann jag med att bygga innan Tilde vaknade från sin middagslur också.Det är riktigt roligt att snickra, även om det inte alltid blir precis så där tjusigt som jag tänkt... Men övning ger som bekant färdighet, jag måste nog snickra oftare! ;-)

Nu återstår bara plank runt om i nederkant på gården, en hasp till dörren samt att kaminen ska rivas ut ur byschan och en sittpinne komma upp istället, sedan kan påfåglarna flytta in!

2 kommentarer:

nordicharps sa...

Jag kommer och inspecterar någon dag snart!

Linda Färnevik sa...

Det får du göra, vänta tills de kommit ut bara, det är roligare då. ;-) Du har ingen stor gammal spegel som står och dräller någnstans...?