fredag, januari 16, 2009

Teknik är inte min grej... inte idag iaf!

Skogen igen. Det blir skogen mest hela tiden nu, härligt! =) Var uppe tidigt för att få lite gjort med Dimma innan Stybbe måste ut och jobba. -7 och underbart frostigt överallt, skinande sol och kvittrande fåglar. Ibland är det skönt att komma upp tidigt!

Teknikträning stod på schemat. Har ju fått förklarat för mig både i ord och bild (se gårdagens kommentarer) hur jag ska göra för att trava stockarna och trodde jag hade ett hum om det. Ehm... knappast.

Vi försökte och försökte, och jag hade alldeles uppenbarligen noll koll på hur jag skulle göra, det blev bara fel och Dimma blev stressad. Vi fick faktiskt upp en stock att ligga tämligen prydligt ovanpå de andra, men knappast på rätt sätt och när vi skulle ha upp nästa så lyckades den första rulla av!? Tillslut låg ju alla stockarna betydligt värre huller om buller än de brukar, så vi gav upp travningen och fortsatte dra fram stockar på vanligt vis en stund.

Jag måste helt klart få en bättre uppfattning om hur jag ska bära mig åt med det här, helst skule jag vilja se det på riktigt. Ngn kunnig som vill filma sig själv i action? =) (och så kanske jag ska börja med lite mindre och lättare stockar än sådana som ligger runt 60cm i diameter. Inbillar mig att det vore lättare, både att kliva över och dra rätt. kanske...)

Inga bilder från dagens övningar, men en bild på min duktiga häst som faktiskt försöker fastän matte inte vet vad hon vill, eller vart hon ska, eller... =)
Nu måste jag börja fundera på vad min vegetariska smörgåstårta ska innehålla. Jag fyller ju faktiskt år på måndag! Och lite jämt också, fast bara lite. 25.

Och tydligen tänker det dyka upp en del folk här på söndag, shit. Måste städa. Och planera smörgåstårta. Jag vill inte riktigt. Kan inte alla komma ut i skogen och hjälpa till att jobba och dricka varm choklad med mig och Dimma i stället? Känns mer frestande, iaf just nu!

2 kommentarer:

guba sa...

Nu fick jag lite dåligt samvete om jag lurat er att prova på något ni inte var redo för ännu, det är inte det lättaste att trava med sax.
Jo, man planerar så att de grövsta stockarna ligger i botten och desto högre man kommer blir stockarna klenare, de klenaste överst.
Avvakta med det där ett tag tills ni har mer rutin så löser det sig skall du se.

Linda Färnevik sa...

Det behöver du inte ha dåligt samvete för! Ingen av oss led av att prova. Dimma är dessbättre inte en sådan häst som tenderar att bli knäckt av att man provar för svåra saker, så länge man har vett att avsluta när man inser att det är just för svårt. Så absolut ingen skada skedd!