torsdag, februari 04, 2010

Ihjälsparkad

Jag har sparkat ihjäl min finaste unghöna. Så här går det, om man låter hönsen bli för tama. =(

Hönorna gillar att picka snö från mina stövlar (då gillar de minsan snö, men när den ligger på marken däremot så vägrar de resolut att gå ut överhuvudtaget...) Iom att alla trängs kring mina fötter är jag rädd att trampa på dem, och brukar därför knacka av snön mot väggen när jag kommer in till dem, så kan de picka där istället.

Ja ni vet ju hur man gör när man knackar av snö från skorna, foten 10-15cm från väggen och så en lätt "spark" med foten. Jag gör det här många gånger varje dag en sådan här vinter. Vad tror ni händer den här gången? Jo, på ngt vis lyckas min mest lovande 5-månaders appenzeller, stoppa dit sitt huvud och jag får in en så katastrofal träff att den lätta sparken gör att hon dör knall och fall.

Hur fan lyckas man? oddsen måste vara små. Bättre med hönor som nervöst flaxar iväg när man kommer in, då slipper man sådana här incidenter...

3 kommentarer:

Koola Viola sa...

Men gud vad hemskt, vilken maxad otur!

Och jag ska erkänna att tanken slog mig idag också, att man borde ha skygga höns. För som det är nu så skockar de sig kring fötterna på en och man är helnervig över att kliva på någon. Hu, nu kommer jag bli ännu mer nervig över det...

Anonym sa...

hur osannolikt som helst, man tror knappt det kan hända i verkliga livet, men trist :-(

Göran sa...

Tur ändå att man bor en bit från dej. Jag skulle aldrig våga gå i närheten av dej när du har dräparstövlarna på dej;-)