fredag, februari 12, 2010

Kalla golv och små prinsess-skor

Nu lider jag inte av kalla golv längre, för nu har jag virkat mig ett par tofflor/tossor! =) (Ja, brunt igen. Jag är inte roligare än så är jag rädd... Eller det kanske är precis tvärt om, jag är en så otroligt färgstark personlighet att jag måste dämpa mig ngt med mer jordnära färger?! *fnissar*)

De är virkade i 3-dubbelt akrylgarn, och jag hade inte flera nystan av samma färg utan det är tre olika bruna nyanser i toffeln. Men inspiration från Virkaholic har jag virkat mer eller mindre efter eget huvud, för hennes mönster passade inte riktigt min fotform...

Den första toffeln gick på ett par timmar, men nr två tog dubbelt så lång tid för jag fick repa upp flera ggr, det gällde ju att få tofflorna likadana. =) Varma och sköna känns de, som ett par extratjocka och lite formstabilare, men låga, raggsockor.

När Alma såg tofflorna sa hon bara "Åh, prinsess-skor!!!" och gick och hämtade ett färgglatt nystan i garnkorgen. "Mamma, jag vill ha ett par små prinsess-skor!" Jaha, så visste jag vad jag hade att göra härnäst alltså. =)

Ägnade kvällen åt de efterlängtade prinsess-skorna, och de blev riktigt bra, gjorda i det garn Alma föreslog, dvs ett multifärgat raggsocksgarn som jag fått av min mor. Jag gjorde dem ganska stora, för det är synd om de är urvuxna om en månad tänkte jag. Alma gillade dem jättemkt (och de är allt annat än dämpat bruna! =))


I övrigt har jag upptäckt sidan Drops Design fina mönster, det finns precis hur mkt att välja på som helst, alldeles gratis, och jag hittar en massa saker som jag vill göra! =) Tyvärr kräver ju det mesta flera garnnystan i samma färg, och det har jag inte så gott om.... =/ Så småningom kommer det bli mössor där halva är röd och halva grön, eller ena vanten rosa och andra orange. =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Du äger ju verkligen på att virka, gud vad duktig du är!