fredag, februari 05, 2010

Vedprocessor och pip i vardagsrummet

Nu har vår nya hjälpreda kommit hem! Otroligt skönt med en egen maskin när man producerar flera hundra kubik ved/år.

För övrigt är det fullt liv i äggkläckaren i vardagsrummet. I kväll har det gått 21 fulla dygn, och än så länge har 7 kycklingar tittat fram: 5 silver appenzeller, 1 svart-koppar maran och en korsning efter mina grönvärpare (50% araucana, 25% maran, 25% svarthöna är det i kycklingarna) Det är riktigt roligt att man ser så bra i den här nya maskinen, stor glasruta OCH invändig belysning. Lyx! =)

4 kommentarer:

Koola Viola sa...

Åå grattis till kycklingar! Vad härligt det ser ut! *ögongodis*
Jag tänkte ju köra naturruvat i vår och då blir det ju inte samma möjlighet att beundra fjunigheterna som i en kläckare. Så jag tittar nooga på din bild och njuter :o)

Och grattis till plåt-hjälpredan också :o)

Nina sa...

gullefjun helt enkelt !

hoppas du mår bra trots omständigheterna ! tänker på dig mellan varven !!

kramar i mängder /Nina

StickLena =KnitLena sa...

När ni har sådan exklusiv apparat i vardagsrummet blir det väl mindre tv-tittande?

Linda Färnevik sa...

I ärlighetens namn blir det inte mkt tv-tittande för mig alls, maskin i vardagsrummet eller ej. Ett par timmar i veckan kanske, det får väl anses som ganska lite om man jämför med "medelsvensson" iaf. Det är värre med datorn, där sitter jag desto fler timmar ska jag motvilligt erkänna...