torsdag, februari 18, 2010

Toffelbomb!

Här kommer en bildbomb på beställda tofflor! Japp, jag säljer om ni fryser om fötterna! =)

Till Eva:

Till Anna:

Till Alex, snart 1 år:

Emil 3,5 ville ha tiger sa han, och så blev det:

Visst är de roliga?! Alma vart jättebesviken över att de inte var till henne, får kanske tillverka ännu ett par. Men jag har svårt för att göra samma sak två ggr, då tappar jag glädjen och inspirationen... Kanske kan jag göra henne ett lejon, med lurvig man ovanför öronen? Undrar hur jag ska få till manen... Pälsgarn? Har aldrig använt sådant. Ännu! =)

Andreas favoritfärger är svart och chockrosa, och sådana blev även tofflorna. =)

Alla tofflor är virkade på frihand efter egna ideer, så jag kan tyvärr inte dela med mig av några mönster. Jag har själv ingen aning om hur jag gjort! 0)

6 kommentarer:

Karin sa...

Va fina dom är Linda! Jag som inte ens satte min fot i syslöjden. :-) Du har ingen rolig idé på rosa garn eller?! Prinsesstofflor? ;-)

Må så gott!
///Karin

Linda Färnevik sa...

Tack! Prinsesstofflor... Tja, rosa med band över foten, med guldkantning, kanske? Ngt i guld på sidan? blomma? stjärna?

Annars rosa, tja, jag har fått en beställning på GRUS-tofflor, de ska bli rosa!! =)

Just det, jag har en rolig beställning med rosa till, de kommer snart på bild! =)

-Hönsmammann- sa...

Åhh så fina tofflor!

Verkligen smart med latex under.

Vad kostar barntofflorna och vuxentofflorna?

Anna sa...

Emil har nu tittat på tigertofflorna och han tyckte dom var så fina. Rätt roligt för han sitter här i sin tigerpyjamas så det passade himla bra! Han sa att han tyckte vi skulle köpa såna tigertofflor...han skulle bara veta!! hihi!

Kram från Anna

Linda Färnevik sa...

Vad roligt Anna! jag skickade inte idag, utan ja lade på ytterligare ett lager latex istället. Men i morgon, då ska jag till stan!

Malin Gredenvall sa...

Linda, kom till mig och lär mig göra tofflor. BUMS!