tisdag, februari 02, 2010

Ingen fryser om halsen här inte!

Nu har både jag & Alma fått oss varsin halsduk. Ja Almas har visst varit klart i en vecka, ni har bara inte fått se den. Den blev precis som hon ville, randig på längden och med röda fransar.

Min egen är bara lång och bred och varm och gosig, inte randig alls. (men fransar, det har den. =)

Vad ska jag hitta på nu då? Jag har fått en massa restgarner av snälla människor runt omkring, i alla möjliga (och omöjliga, kolla in det neonrosa nystanet i mitten =)) färger. Vad gör man för kul med färgglada garner med ½-2 nystan i varje i färg?

8 kommentarer:

lilian sa...

Det här blir perfekt till Ormen Långe, som du fick beskrivningen till i lördags!! Lägg ut bilden, så fler blir inspirerade!!

Fick du raggsocksgarnerna jag skickade? Vad var det för färger? Jag öppnade ju inte, innan jag skickade vidare till dig.

kram ma

Madelene sa...

Jag tycker du kan sticka vantar och mössor och sälja till dina bekanta ;D

Linda Färnevik sa...

Då så Madde, vad vill du ha? In med första beställningen nu då! =)

Mamma: det var blått, naturvitt och multifärgat, fina! Ormen kommer absolut!

Linda Färnevik sa...

Föresten mamma, spinspiration hade ju bara dyra topptyngda sländor i den vikten du förespråkake... (visst var det typ 25g?) De hade bara billig på 50g...

Kan du få tag på en likadan som din från hon som höll i kursen tro?

lilian sa...

kollar med Ingrid http://grelber.blogs.se/

kram ma

Malin Gredenvall sa...

Oj va mycke garner. Lycko dej. Jag vill ha mina virk krokar :P!!!

Linda Färnevik sa...

Jag har fyllt på lite i dina påsar också Malin! =)

Klart du ska ha dina nålar, de finns här!

Anonym sa...

Restgarner, självklart ska det bli amigurami!